- Totalt var det nesten 90 deltakere tilstede på arrangementet, der ca halvparten var produsenter og halvparten innkjøpere fra dagligvare og hotell/restaurant. Det må si oss godt fornøyd med, sier Kay Nilsen, fagsjef i Stiftelsen Norsk Mat og prosjektleder for Lokalmat.no.

Praten gikk løst rundt bordene og mange fikk både nye bekjentskaper og mulighet til å pleie eksisterende kunder og leverandører. Opplegget for speed daten var at innkjøperne gikk inn og så på produsentene på Lokalmat.no i forkant og avtalte dater med dem de ønsket å bli bedre kjent med. I tillegg var det satt av tid til "fri mingling" slik at alle fikk snakket med dem de ville. Tilbakemeldingene fra deltakerne er at dette er en effektiv måte å knytte kontakt på, og at de vil ha flere slike arrangementer.

- Her tok vi den digitale møteplassen som Lokalmat.no er og inviterte på en god gammeldags speed date der deltakerne fikk møte hverandre ansikt til ansikt. Vi håper jo at resultatet er at flere avtaler blir inngått og at det kommer ut enda flere lokale produkter i butikkhyllene og på menyene, avslutter Nilsen.

I denne korte filmsnutten forteller noen av deltakerne hvordan de opplevde speed daten.

<iframe allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen="" frameborder="0" height="720" src="https://www.youtube.com/embed/hHYnOet67HE" width="1280"></iframe>