"Når du er i Lofoten vil du alltid oppleve smaken av regionen."
LofotenMat BA er en nettverksorganisasjon som i 2017 markerer sitt 10-års jubileum. Visjonen er at Lofoten skal bli et fyrtårn innen matkultur og matopplevelser gjennom samhandling og merkevarebygging.
Selskapets formål er:
- å profilere Lofoten som matregion
- bidra til å øke lokal verdiskaping innen fiskeri, landbruk og reiseliv i Lofoten
- bidra til effektiv markedsføring og å fremme salg av aktuelle produkter
Selskapet eies og drives av andeleierne som i dag teller rundt 100 stykker.
Medlemsfordeler:
- Være en del av de vi profilerer og framsnakker når vi har/er på møter, gjør presentasjoner og informasjonsrunder, samt facebook og Instagram (#matfralofoten og #matilofoten)
- 3 årlige oppdateringer på meny og åpningstider distribueres til vårt store nettverk, inkl turistinformasjoner
- Jevnlig oppdatering av produktoversikter fra våre medlemmer, distribueres lokalt og på etterspørsel utenfra
- Sørger for at mat har et matfokus i infoguiden til Destination Lofoten
- Vil motta informasjonseposter, og få informasjon som kun medlemmer får tilgang til
- Være en del av matnettverket LofotenMat, ca 100 andelseiere innen sjømat, landbruk og reiseliv
- Profilering. Hvert år tar vi imot en rekke besøk, gjør presentasjoner, er forsvarer for Lofoten som matregion, og ikke minst framsnakker Lofotens matopplevelser og matkultur
- LofotenMat er i hovedsak prosjektfinansiert og dere vil kunne bli invitert til å delta i ulike nettverk og prosjekter
LofotenMat har lang erfaring med utviklingsarbeid og et stort nettverk innen måltidsnæringene. Vi er oppdatert på trender og oversikt over mye som skjer på matfronten i Norge.
Vi jobber tett med Innovasjon Norge, Fylkeskommunen og Fylkesmannen i flere prosjekter og har god dialog med de enten det gjelder etableringer, utvikling, bedriftsnettverk, kursing.
LofotenMat er i et kontorfellesskap der næringsutvikling står i fokus og det er variert kompetanse å spille på.